Σύνδεση

Εγγραφή

Πλαίσιο χρήσης
57812 Τραγούδια, 189116 Ποιήματα, 25327 Μεταφράσεις, 26507 Αφιερώσεις
 

 Το παλιό ρολόι - 1968       
 
Στίχοι:  
Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μουσική:  
Μάνος Λοΐζος


Το παλιό ρολόι του μικρού σταθμού
στάθηκε στην ώρα του αποχωρισμού.
Είχε βασιλέψει και με φίλαγες
κοίταζες τα τρένα και δε μίλαγες.

Χάθηκες μέσα στ’ απόβραδο
μέσα στη μπόρα, τον καπνό
και τη νυχτιά.
Κι έγινε το Σαββατόβραδο
ένα λουλούδι πεταμένο στη φωτιά.

Στο παλιό μας σπίτι κάθε δειλινό
βγαίνω στο κατώφλι και σε καρτερώ
Και περνούν τα τρένα και σφυρίζουνε
μα τα χελιδόνια δε γυρίζουνε.

Χάθηκες μέσα στ’ απόβραδο
μέσα στη μπόρα, τον καπνό
και τη νυχτιά.
Κι έγινε το Σαββατόβραδο
ένα λουλούδι πεταμένο στη φωτιά.



 Στατιστικά στοιχεία 
       Δημοφιλία: 94.2%  (20 ψήφοι)
      Αναγνώσεις: 19839
      Σχόλια: 8
      Αφιερώσεις: 1
 
   

 Δισκογραφία 
 
[1] Ο σταθμός
1968
[1] Γιάννης Καλατζής: Το...
2005
[2] Τα τραγούδια της χθε...
1981 & 2005
[3] Σταμάτης Κόκοτας - Μ...
2003
[4] Μεγάλες στιγμές
1984
[5] Οι αγάπες φεύγουν τα...
2003
 
   

 Επιλογές 
 
Κοινή χρήση facebook
Στα αγαπημένα
Αφιέρωσέ το κάπου
Νέα μετάφραση
Εκτυπώσιμη μορφή
Αποστολή με email
Διόρθωση-Συμπλήρωση
 
   
 
   Αθηνά2 @ 22-05-2003
   emotion
12-07-2012 16:37
Αυτό το τραγούδι με συγκινεί πάρα πολύ!!!!!!!!!!!!!!!!! Ιδίως η μελωδία !!!! Η ερμηνεία του Καλατζή τέλεια!!!
   ΝΙΛΗΣ
29-01-2012 14:52
Σε ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά δείγματα συνύπαρξης νεοελληνικού ποιητικού λόγου και λόγιας μελωδίας, διαπραγματεύονται με ιδιαίτερη επιτυχία σπουδαίες έννοιες, αξίες και ιδεογράμματα. Ο χωρισμός, η αγάπη, ο ανεκπλήρωτος έρωτας, η αξία της καρτερίας, η σημασία της μνήμης και της λήθης στη ζωή μας, η σχετικότητα του χρόνου, η αποδοχή ή μη της πραγματικότητας σταλάζουν ως υποδόρια μηνύματα στο υποσυνείδητό μας. Ο Παπαδόπουλος επιτυγχάνει στη δύσκολη αποστολή του, αξιοποιώντας πολλαπλές αρετές του γραπτού του λόγου : τις αντιθέσεις (ο ήρωάς του κινείται μεταξύ πραγματικότητας και νατουραλισμού, απογοήτευσης και προσμονής, παρόντος και παρελθόντος), τους συμβολισμούς (γεγονότα που συμβαίνουν μόνο το βράδυ), τις ανέφικτες υπερβολές (ο χωρισμός ακινητοποιεί το χρόνο), τις προσωποποιήσεις (το ρολόϊ συμπεριφέρεται ως άνθρωπος), τα ρήματα με βαρύνουσα ψυχολογική σημασία (χάθηκες-αντί έφυγες, κοίταζες-αντί έβλεπες) και τη χρήση του β΄ενικού, δηλωτική της άρνησης του ήρωα να συγκατατεθεί στο κάψιμο του λουλουδιού. Μέσα από τους ευαίσθητους στίχους του μας προβληματίζει γόνιμα. Εξέφρασε βέβαια με τον ιδανικότερο τρόπο την προϋπάρχουσα μελωδία του Λοίζου, μέσω της οποίας ο συνθέτης αυτοπροσδιορίσθηκε ως γνήσιος έντεχνος μελωδός. Αξίζει να επαινεθεί η προσήλωση του Λοίζου στην αισθαντική ενορχήστρωση, που αναδύει χρώμα και άρωμα, καθώς και στην δυναμική εισαγωγή του τραγουδιού, η οποία προσδίδει συγκίνηση εφάμιλλη με την υπόλοιπη σύνθεση. Η επιλογή του Καλατζή, μιας φωνής με αβίαστους κυματισμούς και άνεση στη χρήση των οργάνων της φώνησης (λάρυγγας, στόμα, ρίνα) κατά το δοκούν, λαϊκής και ανθρώπινης, αποτύπωσε εύγλωττα τα συναισθήματα του ήρωα, "σκηνοθέτησε" το τραγούδι, μεταφέροντας με παραστατικό τρόπο τα μηνύματα στην ψυχή μας.
   Alexandrosph1991
07-04-2010 14:44
Μαρινέλλα 1984 - Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ!
   giannis_k21
11-10-2007 14:24
υπαρχει και μια ερμηνεια του Σταματη Κοκκοτα επισης εξαιρετικη.....
   Αφιερωμένο από ttt - ddd
για dd - ddd
21-08-2007 03:54
   Ανώνυμο σχόλιο
10-03-2006
pistevo oti einai to ευαισθητο ελληνικο τραγουδι
   Ανώνυμο σχόλιο
<5/1/2005
ισως το πιο ευαισθητο ελληνικο τραγουδι   ( Γιαννης απο Freiburg )
   Ανώνυμο σχόλιο
<5/1/2005
kommatara?????
   Ανώνυμο σχόλιο
<5/1/2005
oντως φοβερο...   ( μια απελπισμενη ψυχη )


Πρέπει να συνδεθείς για να μπορείς να καταχωρίσεις σχόλιο